top of page
  • תמונת הסופר/תשיטת עוצמה

סיפור הצלחה - מנוער בסיכון לנוער מתמודד עם סכנה



סדנת עוצמה ייחודית הועברה לילדים ובני נוער מקסימים וחמים, המתגוררים באזורים בעייתיים בשכונות בסיכון גבוה, של יוצאי אתיופיה.


סדנת עוצמה היוותה מסגרת שהעניקה כלים להתמודדות עם פחד, ויכולת לקבל החלטות שיכולות להשפיע על כל מהלך החיים. מטרת הסדנה היתה לתרגל מיומנויות, כדי שבכל סיטואציה בעייתית הם יוכלו לבחור,בכל פעם מחדש, כיצד לנהוג, ובכך לקבל החלטה שתשפיע על יכולתם לשרטט לעצמם חיים טובים יותר.


הילדים בחרו להגיע ולהתאמן כמה שעות ברציפות, בלי לחץ, ובלי שכנוע. הם רוצים לטפח את עצמם ולהעשיר את הקשרים החברתיים, בדרך חיובית, וזאת כאשר הרחוב קורץ, והסיכונים רבים.


יונתן, בן -13 הפגין הבנה ומוטיבציה, לאמץ את הכלים, שאפשרו לו לחשב מסלול מחדש. הוא נמנע מעימותים, גם אם נדרש ממנו להאריך את הדרך הביתה, על מנת שלא ליצור חיכוך עם חבורת נערים שראה בהמשך הרחוב. סדנת עוצמה לימדה אותו שעוצמה אמתית היא לבצע את הבחירה הנכונה ברגע הנכון, ושאתה צריך ויכול לבחור את הקרבות שלך. יונתן קיבל את הבחירה החשובה מכל : לחזור הביתה בשלום.

לידור הבין שאם הוא זורע רוח הוא עשוי לקצור סופה, ולכן למד להשתמש בפיו ובזרועותיו בצורה מרוסנת יותר כשהוא מביע את עצמו. תרגולי עוצמה כללו תנועה ותגובה, וכן מיומנות פשוטות ליישום להגנה עצמית.


תרגלנו גם "דאנס דיפנס" שחיבר את הנערים למסורת ולשורשים, באמצעות ריקודים מסורתיים מהבית האתיופי יחד עם תרגילי הגנה עצמית. התנועה המשוחררת והמקצב שמתחברים אליו בטבעיות, בשילוב יישומים יעילים מתחום ההתגוננות האישית, יצרו תמהיל מנצח שמעודד התפתחות.

107 צפיות0 תגובות
bottom of page